Peković village

10 januara, 2016 u rubrici Opančarski dnevnik

Ako niste od letos bili na Zlatiboru, čekaju vas mnoga iznenađenja. Najpre će vas iznenaditi – kad od hotela „Palisad“ idete ka Kraljevom trgu, veliki bilbord na kome je uslikana ogromna građevina koja se i po spratnostim i po gabaritu raširila na nekih stotinak ari – Vila Peković, piše na bilbordu. Ja, do juče mislio da znam šta je vila, sada više ne!

Kad siđete na trg i pogledate ka restoranu „Jezero“, pažnju vam zaokupi već završena petosptratnica koja se uglavila tik do restorana, tako da okolni objekti koji su činili nekakvu skladnu celinu, sada deluju nestvarno. Kažu lepše će to izgledati kad i oni izrastu do iste visine. A šta ako vlasnici nemaju para za tu investiciju, pita supruga. To nije problem, spremno odgovara sagovornik, uvek se nađe onaj ko ima – Peković sve kupuje. Voleo sam da na onoj terasi nad jezerom popijem kafu, naročito leti, u smiraj sunca, sada – ne verujem!

Krećemo ka „Grandu“. Tamo gde je bila Đorićeva kafana „Bek“, nova građevina, soliter koji para nebo. Provlačimo se pored do pola zatrpanog rova i nastavljamo dalje – kod „Granda“ nema mesta. Idemo dalje, ima još kafića, tamo uvek ima mesta – isprečila se građevina! Pogledaš u vis, ne možeš da izbrojiš spratove. Preko puta, petospratnica već završena! Kažu, i ovo će lepše izgledati kad svi ostali objekti dignu spratnost na tu visinu! Slušam to u čudu – pa onda više neće biti Zlatibora onakvog kakvog smo ga do juče znali. Pa i neće, kaže prolaznik – zvaće se Peković Village.

Čuo sam nešto o tome još dok sam bio u Beogradu. Ali sam shvatio da je Peković kupio kompleks zemljišta na kome se sada nalazi autobuska stanica. Dobro, mislio sam, to i nije loše ako se lepo arhitektonski osmisli, pa gondola do Tornika … ali nisam znao za ovo što se na sve strane podiže u srcu onoga što danas podrazumevamo pod Zlatiborom.

Leti na more idem preko Durmitora. I ove godine sam tuda prošao. Na samom ulazu tabla – Nacionalni park Durmitor. Duž prostranih durmitorskih livada, pošumljenih i nepošumljenih prostora, pre i posle Žabljaka, mesta za gradnju koliko hoćeš, a nigde skela. Ima planinskih kuća, ali nigde „Peković“ vila. Čudno! Čovek Crnogorac, a neće da gradi na Durmitoru. Više voli Zlatibor.

A mi navijamo za naše kad odu da igraju košarku u NBA. Šta će da bude ako se sutra vrate i kažu – Pošto država!